beginuur | 20.00 |
met pauze |
Symfonieorkest
In&Uit Brugge
Symfonieorkest Vlaanderen
Zoals de feniks uit zijn as herrijst, zo betekende Debussy’s radicaal vernieuwende Prélude à l'après-midi d'un faune een nieuwe start voor de westerse kunstmuziek. Het nieuwe vogeltje bleek, ondanks zijn bokkenpoten, bijzonder kleurrijk gebekt. Ook in Stravinski’s ballet De Vuurvogel staat het orkestrale palet centraal. Toen de componist zelf tot as wederkeerde, schreef Pierre Boulez een muzikaal afscheid, dat hij later herwerkte tot Mémoriale. Met Eggs & Ashes / Ashes & Eggs ten slotte staat het nieuwste werk van avonturier Peter Vermeersch eveneens in het teken van de wedergeboorte, waarbij accordeonist Philippe Thuriot de solopartij voor zijn rekening neemt. De baton is in handen van de jonge Amerikaanse dirigent Case Scaglione, die zijn sporen verdiende als assistent bij de New York Philharmonic. Als adelbrief kan dat alleszins tellen.
Claude Debussy 1862-1918
Prélude à l’après-midi d’un faune
Peter Vermeersch °1959
Eggs & Ashes / Ashes & Eggs ~ creatie
Pierre Boulez 1925-2016
Mémoriale
Igor Stravinski 1882-1971
De Vuurvogel, Balletsuite 1945
beginuur | 20.00 |
met pauze |
Symfonieorkest
In&Uit Brugge
Symfonieorkest Vlaanderen