Ga naar de hoofdcontent
Logo Concertgebouw Brugge

Al jouw vragen beantwoord

Alle ticketgelateerde vragen en antwoorden hebben betrekking op het eigen programma van Concertgebouw Brugge. Noteer dat organisatoren van voorstellingen met het label ‘te gast’ andere regels kunnen opstellen. Zij hebben ook eigen regels rond foto’s nemen, programmaboekjes, ticketverkoop, wachtlijsten, tarieven, geschenkbonnen, betaalmethodes, enz. 

Bereikbaarheid

  • Waar kan ik parkeren?

    Centrum-Zand (onder Concertgebouw) 24 / 24 uur open, max. € 3 vanaf 18 uur tot voor 7 uur.
    Let op: in het weekend kan deze parking druk bezet zijn.
    Centrum-Station (naast het NMBS-station): max. € 1,10 / uur en € 5,50 / dag, gratis bus met je parkingticket.

    Meer info

     

  • Waar parkeer ik best onder ‘t Zand wanneer ik een lift nodig heb?

    De uitgang ‘Concertgebouw’ is enkel te nemen met trappen. Neem de uitgang die uitkomt in ‘t Zand Paveljoen B. Deze ligt voor de ingang van het Concertgebouw.

  • Kan ik een taxi bellen of reserveren om mij op te halen na de voorstelling?

    Alle taxidiensten in Brugge hebben ervaring met het ophalen van bezoekers van het Concertgebouw. Je kan een taxi bellen, wachten in de inkomhal en de chauffeur stopt aan de hoofdingang.

  • Kan ik nog een laatste trein nemen na de voorstelling?

    Je kan het ‘verwacht einduur’ vinden op de pagina van de betreffende voorstelling via concertgebouw.be/nl/programma. Aan de hand daarvan kan je bekijken welke trein je nog kunt nemen. Het Concertgebouw ligt op 10 minuten stappen van het treinstation.

  • Is het Concertgebouw bereikbaar via het openbaar vervoer?

    Het Concertgebouw ligt op 10 minuten wandelen van het treinstation en naast het busstation.

    Meer info

Eten en drinken

  • Kan ik eten in het Concertgebouw?

    Of je nu klaar bent voor een aperitief, snakt naar een gezonde lunch of toe bent aan koffie-met-krant: ons Concertgebouwcafé heeft een tafeltje voor jou! De menukaart is een mix van vaste sterkhouders en frisse nieuwkomers, met een focus op lokale leveranciers en seizoensgebonden ingrediënten. Op zondag neem je hier de meest knapperige start van de dag, met een zalig uitgebreid of snel en gezond ontbijt.

    Concertgebouwcafé
  • Kan ik reserveren in het Concertgebouwcafé?

    Reserveren kan telefonisch via +32 50 47 69 81 (enkel bereikbaar tijdens de openingsuren) of via concertgebouwcafe@concertgebouw.be

  • Kan ik mijn drankje tijdens de pauze cash betalen?

    Tijdens de pauze kan je aan de pauzebar enkel betalen met Bancontact, Visa of Mastercard. In het Concertgebouwcafé kan je wel met cash betalen, ook tijdens de pauze.

Programma

  • Is er een programmaboekje?

    Bij elke voorstelling van het eigen programma van Concertgebouw is er een programmaboekje voorzien digitaal en voor alle voorstellingen behalve dans ook op papier. Je vindt het digitale programmaboekje op de programmapagina van de voorstelling en ontvangt het enkele dagen op voorhand met een e-mail met praktische info.

  • Is het programmaboekje gratis?

    Programmaboekjes worden gratis aangeboden.

Steun

  • Wat gebeurt er met mijn gift voor Concertgebouw voor iedereen?

    We dromen ervan om met muziek en dans nog meer het verschil te kunnen maken in de samenleving. Met de giften kunnen we meer mensen in armoede van ons programma laten genieten en daarnaast ook personen met een beperking een concert laten beleven. We werken ook met personen met jongdementie, met de Brugse gevangenis en enkele zorginstellingen.

  • Hoe kan ik het Concertgebouw steunen?

    Er zijn verschillende manieren waarop je onze werking kunt steunen. Vooreerst steun je niet in het allerminst door tickets te kopen.

    Steun ons

Tickets, abonnementen en geschenkbonnen

  • Kan ik online tickets en abonnementen boeken?

    Ja, je kan online tickets en abonnementen boeken!

    Tickets en abo's bestellen
  • Is er een balie waar ik tickets kan boeken?

    Je kunt ook tickets en abonnementen aankopen aan de balie van In&Uit Brugge of aan de balie in de inkomhal van het Concertgebouw tijdens de openingsuren van Concertgebouw Circuit.

    tickets bestellen
  • Kan ik betalen met cheques van Pluxee en Edenred in het Concertgebouw? En wat met cheques die reeds vervallen zijn?

    Het Concertgebouw aanvaardt verschillende cheques van Pluxee en Edenred als betaalmiddel voor voorstellingen binnen het eigen artistiek programma, voor tickets voor het Concertgebouw Circuit en artikelen uit de Concertgebouwshop. In het Concertgebouwcafé kan je betalen met consumptiecheques.

    De cheques worden enkel aanvaard aan de balie. Je kan wel jouw tickets vooraf reserveren via de Ticketlijn.

     

  • Ik heb een vraag over mijn tickets voor een voorstelling van een andere organisator in het Concertgebouw.

    De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. Neem een kijkje op de pagina van de voorstelling bij wie je terecht kunt.

  • Wat als de voorstelling waarvoor ik tickets kocht wordt geannuleerd?

    Ticketkopers worden steeds als eerste persoonlijk op de hoogte gesteld van een annulatie van zodra die definitief is.
  • Ik heb tickets voor een voorstelling van een externe organisator in het Concertgebouw.

    De voorstellingen die in onze communicatie gelabeld zijn als 'Te gast', zijn in handen van een externe organisatie. De organisator houdt je op de hoogte van alle informatie omtrent de voorstelling. Heb je vragen rond tickets? Neem contact op met de organisator via de contactgegevens die te vinden zijn op de pagina van de voorstelling.

  • Ik ben in het bezit van een geschenkbon. Hoelang is die geldig en waar kan ik die gebruiken?

    Een geschenkbon is 1 jaar geldig. Bij het bestellen van tickets op deze website, kan je de code van de geschenkbon ingeven op de pagina ‘betaalmethodes’ van het aankoopproces. Het bedrag op de geschenkbon hoeft niet in één keer besteed te worden. Dit kan met verschillende aankopen waarbij er telkens een restbedrag te besteden blijft (gelinkt aan de unieke code). Je kan ook met de bon betalen aan de balie bij In&Uit of aan de avondkassa van het Concertgebouw.

    geschenkbon
  • Wat als ik tickets heb gekocht maar verhinderd ben om naar de voorstelling te komen?

    Gekochte tickets worden niet omgeruild of terugbetaald tenzij in enkele uitzonderlijke gevallen.

    • bij annulatie van een voorstelling
    • bij een onverwachte, dringende ziekenhuisopname (doktersattest vereist)
    • bij overlijden mits bewijs van overlijden (we betalen niet terug bij het overlijden van een familielid of aanverwante)
    Je kan jouw gekochte tickets ook via TicketSwap te koop aanbieden.

    www.ticketswap.be
  • Krijg ik korting op voorstellingen met de UiTPAS als ik in Gent woon?

    Een UiTPAS geeft verschillende voordelen, maar geen structurele korting. Enkel personen met een beperkt budget kunnen in aanmerking komen voor een UiTPAS met kansentarief. Met deze UiTPAS heb je bij deelname aan de activiteiten van UiTPAS Regio Brugge-aanbieders recht op 80% korting. Als je uit een andere stad komt is die korting niet geldig. Bekijk waar je in jouw regio korting kunt krijgen.
    De korting is enkel op het eigen programma van Concertgebouw Brugge, online of aan de balie mits invoeren van UiTPAS-nummer, niet cumuleerbaar met andere kortingen.

    Meer info over UiTPAS
  • Hoe bestel ik een keuzeabonnement?

  • Hoe werken wachtlijsten?

    Wanneer een voorstelling uit ons eigen programma volledig uitverkocht is, dan kan je je op de wachtlijst zetten.

    meer info over wachtlijsten
  • Hoe kan ik mijn geschenkbon gebruiken?

    Met de geschenkbon kunnen tickets en abonnementen aangekocht worden op deze website en bij de avondkassa van het Concertgebouw.

    Lees hier de instructies
  • Mag ik mijn tickets doorgeven als ik verhinderd ben?

    Een ticket is niet persoonlijk en mag je dus doorgeven. Je kan jouw gekochte tickets ook via TicketSwap te koop aanbieden.

    www.ticketswap.be
  • Moet ik mijn ticket printen voor de toegangscontrole?

  • Bestaat er een groepstarief?

    Vanaf 15 personen krijg je met een groep 15% korting per ticket.

    groepen
  • Zijn er kortingen beschikbaar?

  • Kan ik mijn ticket annuleren?

    Gekochte tickets worden niet terugbetaald of omgeruild. Je kan jouw gekochte tickets wel via TicketSwap te koop aanbieden. Zo kan je iemand anders blij maken met je ticket.

    Meer info

    Meer info over ons ruil-en terugbetalingsbeleid kan je terugvinden in de verkoopsvoorwaarden.

    lees hier de voorwaarden

Toegankelijkheid

  • Waar kan ik iemand afzetten met een rolstoel of iemand die moeilijk te been is om de voorstelling bij te wonen?

    Er is een stationeerzone langs de rijweg recht voor de hoofdingang van het Concertgebouw, waar je kunt worden afgezet en opgepikt.
    Wat ook kan is de ondergrondse parking inrijden, afzetten onder het hoofdpaviljoen en terug uitrijden. Binnen de 15 minuten kan dit zonder te betalen.

    Heb je extra begeleiding nodig bij je bezoek aan het Concertgebouw? Geef ons vooraf een seintje via de contactpagina  zodat we je nodige ondersteuning kunnen bieden.

  • Is het Concertgebouw rolstoeltoegankelijk?

    Het Concertgebouw is goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
    Via de lift en de hellende vlakken bereiken rolstoelgebruikers vlot de zalen.
    Wij bieden ook een rolstoelvriendelijke versie aan van Concertgebouw Circuit, ons belevingsparcours met kunst en architectuur.
    Wij voorzien dan begeleiding op maat en zorgen voor een aangepast parcours via liften en hellende vlakken. Via deze alternatieve route kan je enkele verborgen plekjes niet bereiken. Maar niet getreurd! In ruil geeft onze begeleider jou een unieke blik in de bijzondere zalen van het Concertgebouw.
    Er zijn speciale toiletten voorzien voor rolstoelgebruikers in het Concertgebouw.

    Meer info
  • Kan ik de zaal binnen zonder een trap te moeten nemen?

    Heb je een ticket op de parterre achteraan (de corbeille) dan hoef je geen trappen te doen. Je kunt ook een rolstoelplaats aanvragen, deze plaatsen zijn er specifiek op voorzien dat je er met je rolstoel kunt plaatsnemen, een rollator naast je neer kunt zetten. Alle andere plaatsen in de zaal zijn bereikbaar mits enkele of meerdere trappen.

Varia

  • Kan ik bellen met iemand?

    Tijdens de openingsuren staat een onthaalmedewerker je graag te woord via +32 50 47 69 99. Van maandag tot vrijdag 9 tot 17 uur.

  • Kan ik tips op maat ontvangen?

    We gidsen je graag!

    Curated for the curious
  • Ik ben iets verloren in het Concertgebouw, met wie neem ik best contact?

    Gevonden voorwerpen worden bijgehouden.

    Neem contact op
  • Welke infrastructuurwerken voert het Concertgebouw uit?

    Begin oktober 2023 startte het Concertgebouw met gevelwerken om de terracotta tegelpannen van de westgevel te verwijderen in afwachting van een nieuwe gevel- en dakbedekking voor het Concertgebouw. De werken hebben geen effect op de activiteiten. Alle events blijven doorgaan en het Concertgebouw blijft goed bereikbaar.

    Het Concertgebouw grijpt de noodzakelijke vervanging van zijn volledige gebouwschil aan als opportuniteit in de transitie naar hernieuwbare energie. Wil je meer informatie over de dak- en gevelwerken?

    Lees meer

Voorstelling

  • Hoe lang duurt de voorstelling?

    Je kan het ‘verwacht einduur’ vinden op de pagina van de betreffende voorstelling via concertgebouw.be/programma. Lang op voorhand is het soms nog niet gekend hoe lang de voorstelling zou duren en wordt deze informatie pas op een later tijdstip toegevoegd. Enkele dagen voor de voorstelling krijg je als ticketkoper telkens een e-mail met praktische informatie waar o.a. ook staat vermeld wanneer verwacht wordt hoe laat de voorstelling zal eindigen.

  • Is er een pauze tijdens de voorstelling?

    Je kan deze informatie vinden op de pagina van de betreffende voorstelling via concertgebouw.be/programma. Is er pauze dan staat er ‘met pauze’. Is er geen pauze dan staat er niets. Lang op voorhand is het soms nog niet gekend of er een pauze zal worden voorzien en wordt deze informatie pas op een later tijdstip toegevoegd. Enkele dagen voor de voorstelling krijg je als ticketkoper telkens een e-mail met praktische informatie waar o.a. ook staat vermeld wanneer en hoelang er pauze is.

  • Wat zijn de beste plaatsen bij deze voorstelling?

    Concerten en dansvoorstellingen hebben elk een aangepast zaalplan, zo stemmen we de prijs van je ticket af op de kwaliteit van je zitplaats. Bij de meeste voorstellingen in de Concertzaal hebben we drie prijscategorieën. Bij voorstellingen in de Kamermuziekzaal gaat het telkens om ongenummerde plaatsen met slechts één prijscategorie.

    Zie hier het zaalplan
  • Kan ik foto’s nemen tijdens de voorstelling of opnames maken?

    Foto’s en opnames maken tijdens de voorstelling is niet verboden, behalve als het anders wordt vermeld. Houd er rekening mee dat je bij het maken van foto’s en opnames wel de andere bezoekers kunt storen. Noteer dat organisatoren van voorstellingen met het label ‘te gast’ andere regels kunnen opstellen. 

  • Waarom moet ik mijn jas, mijn paraplu, mijn handbagage, mijn plooifiets en fietshelm afgeven om de zaal binnen te gaan?

    Omwille van veiligheidsredenen is het verplicht om jassen en tassen in onze bewaakte vestiaire achter te laten, ze zijn er in goede handen. Er zijn ook lockers die gratis ter beschikking staan.

  • Kan ik de artiest zien backstage?

    In de backstage worden geen bezoekers toegelaten. Benieuwd naar wat er zich afspeelt achter de schermen? Reserveer een rondleiding voor jouw groep en ontdek de geheimen van het Concertgebouw.

    Meer info
  • Wat als ik te laat kom voor een voorstelling?

    Laatkomers worden – enkel indien mogelijk – tijdens de eerste onderbreking toegelaten. De toegang kan echter niet worden gegarandeerd.

  • Kan ik eten of drinken in de zaal?

    Eten of drinken in de Concertzaal en de Kamermuziekzaal zijn niet toegelaten.

  • Kan ik iets drinken tijdens een voorstelling?

    Tijdens eventuele pauzes is de bar in de Foyer open. Uiteraard kan je ook in het Concertgebouwcafe terecht voor een glas tijdens de pauze of na de voorstelling. Je kan rechtstreeks aan de bar betalen met Bancontact, Visa of Mastercard.

  • Mag ik me op een betere plaats zetten als die toch vrij blijkt te zijn?

    Nee, je mag jezelf geen upgrade geven. Kaarten zijn geldig voor de plaats die er op vermeld staat, en het zaalpersoneel mag ten alle tijde je ticket vragen. Blijk je op een duurdere plaats te zitten, dan kan je gevraagd worden om bij te betalen.

Zaalhuur

  • Kan ik de zaal huren?

    Concertgebouw Brugge biedt onder de noemer Concertgebouw Events een waaier aan zaalhuurmogelijkheden, telkens afgestemd op je wensen. Huur bij ons een unieke zaal voor jouw congres, meeting, seminarie, vergadering, bedrijfsevenement of feest en word begeleid door ervaren eventmanagers! De zaal Forum 7 met dakterras kan ook gehuurd worden voor evenementen.

    Meer info

Concertgebouw-app

  • Ik ondervind problemen met het installeren van de app op mijn iPhone.

    Controleer of je apparaat compatibel is met de app. Je iOS moet 14.0 of hoger zijn om de Concertgebouw-app te downloaden.

    Hoe controleer ik mijn iOS versie?

    1. Ga naar Instellingen.
    2. Scrol omlaag en selecteer Algemeen.
    3. Selecteer Info.
    4. Je versienummer wordt weergegeven naast Versie.

    Als je iOS-versie lager dan 14.0 is en je onze app in het verleden hebt gedownload, kun je op de ondersteuningssite van Apple instructies voor het opnieuw downloaden van de Concertgebouw-app raadplegen.

  • Hoe komt het dat mijn tickets niet zichtbaar zijn in de app?

    Controleer met welk mailadres je de tickets hebt aangekocht. Met datzelfde mailadres dien je in te loggen in de app. Ben je met het foute mailadres ingelogd in de app?

    1. Tik op het icoontje rechtsonder.
    2. Tik in het menu op afmelden.
    3. Via de knop “afmelden” kan je uitloggen en via een ander mailadres inloggen

    De tickets zijn direct na aankoop zichtbaar in de app. Je kan de app eens afsluiten en opnieuw opstarten om de tickets opnieuw op te halen.

    Ondervind je nog problemen? Neem contact met ons op of spreek onze medewerkers aan op de avond van de voorstelling.

  • Kan ik ook mijn tickets bestellen via de app?

    Nee, je kunt geen tickets bestellen via de app. Hiervoor kan je steeds op onze website terecht.

  • Ik heb geen smartphone, wat nu?

    Je kan steeds gebruik maken van je toegestuurde (e-)ticket die je terugvind in de bevestigingsmail. Je ontvangt daarnaast ook het programmaboekje en informatie rond belangrijke wijzigingen aan het programma ook in jouw mailbox.

Concertgebouw Circuit

  • Wat is het Concertgebouw Circuit?

    Het Concertgebouw Circuit geeft je een unieke inkijk in onze werking, de architectuur en de (klank)kunstcollectie en brengt je op plekken waar je anders nooit komt. Ook kinderen halen hun hartje op tijdens een speelse tocht. Op bepaalde dagen is er een gegidste rondleiding.

    Meer info
  • Kan ik een kijkje nemen achter de schermen?

    Tijdens een rondleiding neemt een gids je mee in een verhaal over de geschiedenis, architectuur en werking van het Concertgebouw. Alles aangevuld met verrassende anekdotes. Een boeiende trip die frontstage start, met het Atrium, de Kamermuziekzaal en de Concertzaal als blikvangers. Backstage waan je je even een topartiest.

    Meer info
  • Wanneer is het Concertgebouw Circuit open?

    Het Concertgebouw Circuit is open tijdens het weekend en tijdens de schoolvakanties.  Soms zijn we uitzonderlijk gesloten, controleer altijd de kalender voor je jouw bezoek plant.

  • Kan ik een gegidste rondleiding krijgen?

    Op bepaalde dagen is er een gegidste rondleiding (voor volwassenen). 

    Bekijk de kalender en boek online
    De standaardtaal van de rondleiding is Nederlands. Wil je een rondleiding in het Engels?

    Laat het ons weten
    Wil je met een groep het Concertgebouw Circuit bezoeken of een kijkje nemen achter de schermen?

    meer info 

    contacteer ons
  • Waar kan ik tickets bestellen voor het Concertgebouw Circuit?

    Aan de Concertgebouwbalie in de Inkomhal, op onze website en bij In&Uit (www.ticketsbrugge.be en de balie op 't Zand).

    Handig is dat je jouw tickets in het gewenste tijdslot kunt reserveren. Ook gratis tickets voor Bruggelingen kunnen online worden gereserveerd. 

  • Is het parcours toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    We hechten veel belang aan de toegankelijkheid van ons gebouw voor rolstoelgebruikers. We beschikken over liften en hellende vlakken die het mogelijk maken voor mensen met een rolstoel om zich vlot te verplaatsen.  Er zijn ook aangepaste toiletten voorzien. 

    Heb je nog specifieke behoeften gerelateerd aan een bezoek aan het Concertgebouw? Aarzel dan niet om ons te contacteren via onthaal@concertgebouw.be. Wij zullen alles in het werk stellen om in de mate van het haalbare voor jouw noden een oplossing te vinden.

  • Ik ben Bruggeling en kom gratis naar het Circuit. Moet en kan ik ook online mijn ticket reserveren?

    Als Bruggeling kies je voor het tarief 'Bruggeling'. We vragen om online te reserveren. Zo heb je zeker de kans om op jouw gewenste tijdstip het parcours te ontdekken. Uiteraard zal een ticket aankopen aan de balie ook mogelijk zijn. Houd er dan echter rekening mee dat je misschien even zult moeten wachten of pas in het volgende tijdslot een plaatsje krijgt.

    Bruggelingen = inwoners van Brugge en deelgemeenten (postcodes 8000, 8200, 8310, 8380)

    Bij het aanmelden aan de balie in de Inkomhal wordt je identiteitskaart gevraagd. Hou deze dus zeker bij de hand.

  • Kan ik een blik werpen op het Concertgebouw binnenin?

    Bekijk virtueel onze verschillende zalen op https://virtualtour.concertgebouw.be

    Het Concertgebouw Circuit geeft je een unieke inkijk in onze werking, de architectuur en de (klank)kunstcollectie en brengt je op plekken waar je anders nooit komt.

    Meer info
  • Is er altijd Circuit op woensdagnamiddag, zaterdagnamiddag en zondagvoormiddag?

    In uitzonderlijke situaties is Concertgebouw Circuit niet open. Check steeds de kalender alvorens je bezoek te plannen!

    Openingsuren & tickets
  • Kan ik een Circuitrondleiding krijgen in het Engels?

    De standaardtaal van de rondleiding is Nederlands. Wil je een rondleiding in het Engels?

    Laat het ons weten
  • Is het Circuit geschikt voor jonge kinderen? -6 jaar?

    Het parcours is geschikt voor jong en oud. We werkten een speelse verkenningstocht uit voor kinderen, met een boekje vol leuke opdrachten en spelletjes die de nieuwsgierigheid prikkelen. Met de liervogel trekken de kleinsten op verkenning op zoek naar stempels.

  • Kan ik foto’s nemen op het Circuit?

    Foto’s nemen is toegestaan. Laat jezelf niet tegenhouden om jouw foto’s te posten en ons te taggen op sociale media.

Contact

Ontbreekt het antwoord op jouw vraag in de FAQ-lijst? Stel ze ons dan zeker via ons contactformulier.

We houden je op de hoogte via onze nieuwsbrieven. Ontvang je onze nieuwsbrieven niet? Schrijf je in onderaan deze pagina. 
Pagina inhoud