dit event is onderdeel van
beginuur | 14.00 |
verwacht einduur | 15.10 |
Voor iedereen vanaf 12 jaar |
Standaard € 21,00
Reductie -35 j. € 14,00
Reductie -26 j. € 11,00
Onderdeel van Dagpas Witte Blad
Middenin een landschap van ronde slagwerkinstrumenten staat percussionist Tom De Cock. Via minimale bewegingen manipuleert hij de klankkleur van opgehangen framedrums en cimbalen, die elk worden aangedreven door kleine elektronische apparaatjes. Polyritmische wolken, percussieve uitbarstingen en elektronisch omgevormde slagwerkclusters herinneren ons aan de werken van die grote meester: Iannis Xenakis.
Andrea Mancianti (1981)
Autophagy III
Tom De Cock en quietSpeaker
Naar een concept van Tom De Cock
Realisatie: quietSpeaker
Andrea Mancianti: geluid
Roberto Fusco: licht
Uitvoering:
Tom De Cock: Micro-percussie
Andrea Mancianti: live elektronica
Gesponsord door RoGa Slagwerk BV
Veera Vehkasalo: fotografie
Tom De Cock en quietSpeaker
Naar een concept van Tom De Cock
Realisatie: quietSpeaker
Andrea Mancianti: gelu
beginuur | 14.00 |
verwacht einduur | 15.10 |
Voor iedereen vanaf 12 jaar |
Standaard € 21,00
Reductie -35 j. € 14,00
Reductie -26 j. € 11,00
Onderdeel van Dagpas Witte Blad
Een maakproces is een werk van lange adem. Vaak beginnen artiesten al maanden op voorhand aan hun creatie, maar is die pas af korte tijd voor de voorstellingen. Concertgebouw Brugge geeft in een expo in de Inkomhal een indruk van drie creatieprocessen. Elk van deze composities komt aan bod tijdens een voorstelling van Het witte blad op zondag 18 februari 2024. Voor een uitgebreider verslag van dit creatieproces kan je terecht op een digitaal verhaal, dat up-to-date wordt gehouden.