inleiding door Elise Simoens | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 16.55 |
met pauze |
Onderdeel van Abo Klavier en Weekendpas Lubimov
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
De jonge Alexei Lubimov maakte aanvankelijk naam met uitvoeringen van eigentijds pianowerk van Stockhausen, Ligeti, Boulez en andere beeldenstormers. Dit viel niet in goede aarde bij de Sovjet-autoriteiten, die zijn doen en laten nauwgezet begonnen te volgen. Als noodoplossing legde Lubimov zich in de jaren 1970 toe op de oudere pianomuziek, die hij op historische instrumenten begon uit te voeren. Drie jaar lang raakte hij nauwelijks een piano aan, om alle finesses van het klavecimbel- en pianofortespel onder de knie te krijgen. Sindsdien lukt het hem niet meer om Haydn, Beethoven of Schubert op de moderne vleugel te spelen. Wie zag hoe Lubimov een stroom van wisselende kleuren en texturen uit historische klavieren tevoorschijn weet te tokkelen, begrijpt waarom!
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Fantasia in C
Rondo in c
Joseph Haydn (1732-1809)
Fantasia in C, HXVII:4
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
Pianosonate in C nr. 21 ‘Waldstein’, opus 53
Franz Schubert (1797-1828)
Impromptus, D935
Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Fantasia in C
Rondo in c
Joseph Haydn (1732-1809)
Fantasia in C, HXVII:
Alexei Lubimov: pianoforte & tangentenvleugel
pianoforte: John Broadwood & Sons, Londen, 1817 (serienummer 7362), kopie door Chris Maene (Ruiselede, 2013)
tangentenvleugel: Späth & Schmahl (Regensburg, 1794)
lees minder
Alexei Lubimov: pianoforte & tangentenvleugel
pianoforte: John Broadwood & Sons, Londen, 1817 (s
inleiding door Elise Simoens | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 16.55 |
met pauze |
Onderdeel van Abo Klavier en Weekendpas Lubimov
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!