beginuur | 16.00 |
verwacht einduur | 17.10 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
Anno 2015 hebben Schubertiaden niets aan luister ingeboet maar – integendeel – een legendarische status verworven. Centraal in het mythische beeld bevinden zich Schubert, vaak zingend en improviserend achter het klavier, en zijn oeuvre, waarvan heel wat liederen en dansen (ca. 400 werken, ontstaan tussen 1812 en 1827) direct tot de context van de Schubertiaden terug te voeren zijn. Ze getuigen van de verinnerlijkte, geïndividualiseerde, intieme muziekbeleving die toen opgang maakte en in de salons zijn ultieme habitat had gevonden. Het tweede kamermuziekluik op deze feestdag zet sterk in op Schuberts vocale kunnen, gezongen door de onvergelijkbare Yeree Suh. Overigens werd een van die liederen, Die Forelle, de basis voor het populaire pianokwintet met dezelfde naam, waarmee Jos van Immerseel en zijn vrienden de namiddag zullen afsluiten.
Franz Schubert (1797-1828)
Marche caractéristique, D886/2
Nacht und Traüme, D827
Der Taubenpost, D965
Die junge Nonne, D828
Gretchen am Spinnrade, D118
Pianokwintet in A ‘Die Forelle’, D667
Franz Schubert (1797-1828)
Marche caractéristique, D886/2
Nacht und Traüme, D827
Der Taubenpost, D965
Die jung
Yeree Suh: sopraan
Chouchane Siranossian: viool
Corina Golomoz: altviool
Stefano Veggetti: cello
Beltane Ruiz Molina: contrabas
Jos van Immerseel, Claire Chevallier: Hammerflügel
Yeree Suh: sopraan
Chouchane Siranossian: viool
Corina Golomoz: altviool
Stefano Veggetti: cello
Beltane Ruiz
beginuur | 16.00 |
verwacht einduur | 17.10 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!