inleiding door Koen Uvin | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 16.45 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
Zoals elk concertpodium zijn Steinway heeft, zo spelen de meeste fluitisten op hetzelfde 19e-eeuwse metalen instrument. Een gemiste kans, dat weten fans van historische uitvoeringen allang, want als je bij de muziek het best passende instrument zoekt, gebeurt vaak iets magisch. Anne Pustlauk, fluitiste bij Anima Eterna Brugge, presenteert in dit concert – en in haar lecture-performance op 12 oktober – haar artistiek onderzoek naar precies die magie. Ze verdiepte zich de afgelopen jaren in de kleppenfluit, een instrument tussen traverso en moderne fluit: de klank, de speelmanier en vooral het nauwelijks nog te horen repertoire dat er tussen 1750 en 1850 voor werd geschreven. Met drie jonge collega’s speelt Pustlauk stukken van Mozart over Ries tot de wat obscure Hänsel, wiens kwartet ze zelf bewerkte op de manier van toen. Hoe de muziek echt klonk, blijft een mysterie, maar tijdens dit middagconcert komen we zeker aardig in de buurt.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Strijkkwartet in F, KV168 (arr. Caspar Fürstenau, ca.1816)
Ferdinand Ries (1784-1838)
Fluitkwartet, WoO35 nr. 3
Peter Hänsel (1770-1831)
Strijkkwartet, opus 17 (arr. Anne Pustlauk)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Strijkkwartet in F, KV168 (arr. Caspar Fürstenau, ca.1816)
Ferdinand Ries
Anne Pustlauk: kleppenfluit
Madoka Nakamaru: viool
Benjamin Lescoat: altviool
Benjamin Glorieux: cello
lees minder
inleiding door Koen Uvin | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 16.45 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!