inleiding door Francis Maes | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
max. 2 tickets binnen de actie -35
Onderdeel van Abo De tijd is nu 21-22
Tekenend voor de eigenzinnige Patricia Kopatchinskaja is niet alleen haar rauwe vioolklank, maar ook haar fijnzinnige programma’s. Rond het Concerto funebre van Hartmann, een verklanking van zijn afkeer van het naziregime, weeft ze werk van de Machaut, Bach, Zorn en zangimprovisaties op joodse en bolsjewistische liederen die Hartmann citeert. ‘Muziek die gemaakt is uit bloed en tranen van getergde zielen’, noemt ze het zelf.
John Zorn (1953)
Kol Nidre
Karl Amadeus Hartmann (1905-1963)
Concerto Funebre voor viool en strijkorkest
Unsterbliche Opfer & War cadenza (improvisatie)
(tekst: W. G. Archangelski, vertaling naar Duits door Hermann Scherchen, muziek mogelijks door N. N. Ikonnikow, arr. door Wieslaw Pipczynski
Luboš Fiešer (1935-1999)
Crux voor viool, pauken en klokken
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Koraal Als Jesus Christus in der Nacht, BWV 265 (arr. voor strijkorkest)
Arthur Honegger (1892-1955)
Symfonie nr.2 voor strijkers en trompet
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Koraal O große Lieb uit Johannespassie, BWV 245 (arr. voor strijkorkest)
John Zorn (1953)
Kol Nidre
Karl Amadeus Hartmann (1905-1963)
Concerto Funebre voor viool en strijkorkest
Un
Camerata Bern: orkest
Patricia Kopatchinskaja: concept, viool & muzikale leiding
Michael Brooks Reid: muzikale leiding in Honeggers 'Symfonie nr.2'
Camerata Bern: orkest
Patricia Kopatchinskaja: concept, viool & muzikale leiding
Michael Brooks Reid: muzikale
inleiding door Francis Maes | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
max. 2 tickets binnen de actie -35
Onderdeel van Abo De tijd is nu 21-22