inleiding door Albert Edelman | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
Muziekinstrument én wapen, het is minstens een curieuze combinatie. De Hongaarse csákányfokos stamde af van de herdersfluit, had de vorm van een wandelstok en was – tenminste in de kunstmuziek – maar een kort leven beschoren. Begin 19e eeuw ontketende de Boedapestse Anton Heberle een rage, enkele jaren later gevolgd door Ernst Krähmer in Wenen, die de fluit een nieuwe, hoboachtige vorm gaf. Een muzikaal curiosum dus, maar wel een dat de bekroonde blokfluitist Jan Van Hoecke maar niet losliet. Met zijn nieuw gebouwde csakan verkent hij een fascinerende uithoek van de muziekgeschiedenis. Zijn reispartner is de Andorrese gitarist Albert Pià, die op zijn prachtige historische instrument een paar klassiekers brengt, zoals Giuliani’s Grande ouverture. Samen breiden ze het repertoire voor csakan uit met eigen bewerkingen van onder meer Paganini. Spektakel gegarandeerd!
Ernst Krähmer (1795-1837)
Adagio en Rondeau brilliant, opus 14
Niccolò Paganini (1782-1840)
Adagio con Zelo
Ferran Sor (1778-1839)
Etude in e
Ernst Krähmer (1795-1837)
Rondeau hongrois, opus 28
Carl Scheindienst (begin 19e eeuw)
Variaties op het Oostenrijkse volkslied 'Gestern Abend war Vetter Michel da'
Josef Gelinek (1758-1825)
Rondo (1812)
Ferran Sor
Introductie en variaties op een thema uit Mozarts Zauberflöte, opus 9
Josef Gelinek
Rondo: polonaise (arr. Jan Van Hoecke)
Anton Heberle (ca 1780, ca 1816)
Sonate brillante (1810)
- Adagio
François Bathioli (ca 1770-1830)
Grandes variations, opus 5
Niccolò Paganini (1782-1840)
Variazioni di bravura op een origineel thema (arr. Jan Van Hoecke)
Ernst Krähmer (1795-1837)
Adagio en Rondeau brilliant, opus 14
Niccolò Paganini (1782-184
Jan Van Hoecke: csakan
Albert Pià: gitaar
inleiding door Albert Edelman | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!