inleiding door Ivo Jacobs | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.15 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
‘De beste liedcyclus ooit’, zo omschreef Glenn Gould Hindemiths Das Marienleben. Hindemith startte zijn carrière als relschopper, maar zou nadien heel andere wegen inslaan. Das Marienleben, op tekst van Rainer Maria Rilke, is daar een treffend voorbeeld van. In uitgepuurde poëtische beelden stelt Rilke het leven van de Heilige Maagd Maria centraal. Hindemiths muziek sluit daar perfect bij aan. Deze liedcyclus bevat weliswaar de nodige expressieve momenten, maar valt toch in de eerste plaats op door de contemplatieve, sobere en onthechte toon. Sopraan Juliane Banse en pianist Martin Helmchen werden tijdens de Salzburger Festspiele van 2013 met lof overladen om hun intense en heldere uitvoering van deze wondermooie liedcyclus. Tekstanimator Klaas Verpoest drijft de intensiteit ten top.
Paul Hindemith (1895-1963)
Das Marienleben, opus 27
Juliane Banse: sopraan
Martin Helmchen: piano
Klaas Verpoest: visuals
in samenwerking met Festival 20/21 (Festival van Vlaanderen Vlaams-Brabant)
In de visuals van Klaas Verpoest zit de Duitse tekst
verwerkt. U kan de Nederlanse vertaling op de
website terugvinden.
Juliane Banse: sopraan
Martin Helmchen: piano
Klaas Verpoest: visuals
in samenwerking met Festival 20/21 (Fes
inleiding door Ivo Jacobs | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.15 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
in samenwerking met Festival 20/21 (Festival van Vlaanderen Vlaams-Brabant)