beginuur | 22.00 |
verwacht einduur | 23.00 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
Lisbeth Gruwez begon haar podiumcarrière met een glansrol in Jan Fabres Je suis sang. Ook als danseres in Quando l'uomo principale è una donna, de 'olijf-solo’ die Jan Fabre voor haar maakte, gooide ze hoge ogen. Intussen heeft ze zich als choreografe, samen met haar partner in crime Maarten Van Cauwenberghe en hun gezelschap Voetvolk, al meermaals bewezen. Instinct en lichamelijkheid zijn de kernbegrippen van hun voorstellingen. Haar indrukwekkende podiumprésence en haar lichaam dat zich in alle bochten kan plooien, beklijven keer op keer. De solo Lisbeth Gruwez dances Bob Dylan zegt wat het is: op de sound en songs van oude vinylplaten van Bob Dylan gaat Lisbeth in interactie met deze folk-icoon. Minimalisme en melancholie gidsen haar dans, die op haar beurt weer de stem en de woorden van Amerika’s grootste songwriter volgt.
Met muziek van Bob Dylan
Lisbeth Gruwez & Maarten Van Cauwenberghe: concept & uitvoering
Lisbeth Gruwez: choreografie
Harry Cole & Caroline Mathieu: lichtontwerp
met dank aan Bart Meuleman, Café Costume & Marie Szersnovicz
productie: Voetvolk vzw
coproductie: KVS, Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis, Ballet du Nord (Roubaix), Théâtre d’Arras / Tandem Arras-Douai, Les Brigittines (Brussel), Theater Im Pumpenhaus (Münster) en Troubleyn/Jan Fabre (Antwerpen)
met de steun van NONA – Kunstencentrum Mechelen, KVS (Brussel) & de Vlaamse Gemeenschap
spreiding: Key Performance
Lisbeth Gruwez & Maarten Van Cauwenberghe: concept & uitvoering
Lisbeth Gruwez: choreografie
Harry Cole & C
beginuur | 22.00 |
verwacht einduur | 23.00 |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
in samenwerking met Cultuurcentrum Brugge