Ga naar de hoofdcontent
Logo Concertgebouw Brugge
Logo Concertgebouw Brugge

verschenen in MAGAZINE

De verbondenheid tussen een cultuurstad en een haven

Het Concertgebouw zou niet jouw gekende Concertgebouw zijn zonder het duurzame partnership met Port of Zeebrugge. Cultuur en business gaan meer dan hand in hand, ze stimuleren en versterken elkaar. Van bij de start in 2002 engageerde het havenbestuur zich voor ons verhaal als gerenommeerd artistiek platform in Brugge. Sindsdien maakt het mee de groei en ambities van het Concertgebouw waar. Een pas de deux die blijft inspireren.

  • Tom Hautekiet, CEO Port of Zeebrugge:

    - ‘Brugge is natuurlijk niet alleen een stad vol cultuur, maar heeft ook op economisch vlak heel wat te bieden. Als Brugse zeehaven en partner van het eerste uur van het Concertgebouw laten wij heel graag zien dat beide aspecten hand in hand gaan. Wist je trouwens dat je bij mooi weer vanop het dakterras van het Concertgebouw de haven kan zien?’

     

  • Geertrui van Ooteghem, directeur public relations Port of Zeebrugge:

    - ‘Jaarlijks genieten we van de gastvrijheid en het internationale programma van het Concertgebouw. Dit gaat van een internationaal havencongres, tot het feestelijk inzetten van het nieuwe jaar of met genodigden of medewerkers uit de haven doorheen het jaar onvergetelijke momenten beleven. De verbondenheid van haven en cultuurstad is heel sterk.’

     

Het Concertgebouw Circuit groeit verder aan

Duik met de audiogids diep in de geschiedenis van de klankkunst aan de hand van de nieuwe tijdslijnwand.

tijdlijnwand
tijdlijnwand

Kom binnen en ontdek:

  • de klokkeninstallatie Bellen Spel,
  • de periscoop en scheepsbel Bell Vue
  • de panoramische duiding op het dakterras.

met dank aan