inleiding door Pieter Bergé | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.55 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
De Britse tenor Mark Padmore maakte in het Concertgebouw al eerder furore met liederen van Robert Schumann. Samen met de toegewijde pianist Roger Vignoles presenteert hij hier een tweeluik van Schubert en Britten. Schubert staat aan de wieg van het 19e-eeuwse romantische kunstlied en laat het meteen tot ongekende hoogtes stijgen. In zijn lyrische liederen behandelt hij met grote diepgang teksten over mythologie, liefde en de ongerepte natuur. Meer dan een eeuw later ontroert Benjamin Britten met zijn vocale oeuvre. In The Holy Sonnets of John Donne, geschreven voor zijn levenspartner Peter Pears, toont hij zijn kwetsbare en donkere zijde. Maar het is vooral met zijn Duitstalige cyclus Hölderlin-Fragmente dat hij ontegenzeggelijk zijn stempel drukt op de 20e-eeuwse liedtraditie.
Franz Schubert (1797-1828)
Atys, D585
Ganymed, D544
Strophe aus Die Götter Griechenlands, D677
Am Strome, D539
Des Fischers Liebesglück, D933
Der Jüngling an der Quelle, D300
Der Schiffer, D536
Die Mutter Erde, D788
Im Abendrot, D799
Die Taubenpost, D965a
Benjamin Britten (1913-1976)
Sechs Hölderlin-Fragmente
The Holy Sonnets of John Donne
Franz Schubert (1797-1828)
Atys, D585
Ganymed, D544
Strophe aus Die Götter Griechenlands, D677
Am Strome, D
Mark Padmore: tenor
Roger Vignoles: piano
inleiding door Pieter Bergé | 19.15 |
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.55 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!