beginuur | 22.00 |
verwacht einduur | 23.15 |
Onderdeel van Weekendpas Bach Academie en Abo Klavier
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
Russisch klavierwonder Olga Pashchenko tovert op de late avond de wereld van Bach-fan Mendelssohn tevoorschijn. Via zijn leraar Carl Friedrich Zelter had die de (reeds oude) muziek van de Thomascantor zeer vroeg in al zijn complexiteit leren kennen. Hoezeer Mendelssohn erdoor was gegrepen hoor je duidelijk in zijn Preludes en fuga’s, hoewel de vierde ook doet denken aan Beethovens Sonate, opus 110. Pashchenko combineert diens indrukwekkende Variaties in c met Mendelssohns klaviermeesterwerk, de Variations sérieuses. Een Fantasie en fuga van Dussek bekroont dit recital op een prachtige kopie van een Graf-fortepiano uit 1825, gebouwd door Chris Maene.
Felix Mendelssohn (1809-1847)
Prelude en fuga nr. 4 in As, opus 35
Prelude en fuga nr. 1 in e, opus 35
Variations sérieuses in d, opus 54
Ludwig van Beethoven (1770-1872)
32 variaties op een origineel thema in c, WoO 80
Jan Ladislav Dussek (1760-1812)
Fantasie en fuga in f, opus 55
Felix Mendelssohn (1809-1847)
Prelude en fuga nr. 4 in As, opus 35
Prelude en fuga nr. 1 in e, opus 35
Variati
Olga Pashchenko: pianoforte, kopie Chris Maene naar Graf, 1825
beginuur | 22.00 |
verwacht einduur | 23.15 |
Onderdeel van Weekendpas Bach Academie en Abo Klavier
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!