inleiding door Elise Simoens | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 17.15 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!
De laatste jaren van zijn leven bracht Rossini door in Parijs. Geen grote opera’s, maar kleine ‘ouderdomszonden’ componeerde hij er: zijn Péchés de vieillesse bedoelde hij voor een select kransje toehoorders. Paolo Giacometti’s elegante spel en Rossini’s piano-miniaturen lijken voor elkaar geboren: ‘eindelijk heeft Rossini zijn uitvoerder gevonden’, verzuchtte men in de Italiaanse pers. De wondermooie klank van Giacometti’s instrument, een Erard uit 1837, krijg je er gratis bij. Giacometti verbindt in dit concert Rossini met Satie. Wat de beide heren gemeen hebben? Heel wat. De stad waar ze musiceerden, de huiskamerklanken in hun muziek en het meest van al nog hun gevoel voor humor: milde zelfspot bij de oude Rossini, scherpe ironie bij de misantroop Satie.
Gioachino Rossini (1792-1868)
Péchés de vieillesse (selectie)
Erik Satie (1866-1925)
Gnossiennes
Sonatine bureaucratique
Gioachino Rossini (1792-1868)
Péchés de vieillesse (selectie)
Erik Satie (1866-1925)
Gnossiennes
Sonatine bur
Paolo Giacometti: Erard-piano, 1870
inleiding door Elise Simoens | 14.15 |
beginuur | 15.00 |
verwacht einduur | 17.15 |
met pauze |
Jonger dan 26? Geniet 50% korting!