Ga naar de hoofdcontent
Logo Concertgebouw Brugge
Logo Concertgebouw Brugge

Topstukweken

Topstukweken

Meer mensen in contact brengen met klassieke muziek en kunst, die opdracht neemt het Concertgebouw ter harte. “Samen investeren in welvaart en welzijn”, is dan weer het motto van Cera. Voor de Topstukweken slaan beide organisaties de handen in elkaar. Tijdens die festivalweken presenteert het Concertgebouw vijf topstukken uit de klassieke muziek. En dat vijf seizoenen lang.
 
Rond elk topstuk bouwen we een weekprogramma op met lezingen, cursussen, workshops, tentoonstellingen. Een uitgelezen kans om nieuw publiek aan te spreken, want de muziekstukken zijn werken die je minstens één keer in je leven live moet hebben gezien. Voor ons bestaande publiek bieden we verdieping, en de mogelijkheid tot participatie. Zo was er tijdens de Topstukweek rond Bachs Magnificat het project "Dating the artist". De artiesten van Vox Luminis gingen toen in gesprek met enkele concertgangers.

Deel dit nieuwsbericht