dit event is onderdeel van
De audiovisuele kunst van het Japanse fenomeen Ryoji Ikeda is even minimalistisch als adembenemend. Telkens weer speelt hij met de grenzen van de menselijke zintuigen. Dat doet hij door wiskundige concepten, computerdata, geluid en licht met mathematische precisie om te vormen tot werken van een ongrijpbare kracht en schoonheid. In Music for Percussion, geschreven voor bodypercussie, triangels, cimbalen, crotalen, metronomen en zelfs papier en potlood, komt hij nu eens tot de essentie, dan weer bombardeert hij je met data.
Ryoji Ikeda (1966)
Music for Percussion I & II
Alexandre Babel, Stéphane Garin, Lucas Genas, Dorian Fretto & Amélie Grould: percussie
--
coproductie music for percussion I: Eklekto Geneva Percussion Center, Ryoji Ikeda Studio & La Bâtie Festival de Genève
coproductie music for percussion II: Festival Musica & Ryoji Ikeda Studio
Eklekto wordt ondersteund door de stad Genève
met de steun van Fondation Nestlé pour l’Art, Ernst Goehner Stiftung, Fondation Leenaards & Fonds mécénats SIG
Alexandre Babel, Stéphane Garin, Lucas Genas, Dorian Fretto & Amélie Grould: percussie
--
coproductie music