beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
inleiding door Pieter Bergé in de Concertzaal om 20.00 |
Van weinig kunstwerken is de ontstaansgeschiedenis zo aangrijpend als van Quatuor pour la fin du temps. In 1941 schreef Olivier Messiaen zijn muzikaal einde der tijden in een krijgsgevangenkamp in Polen. Geïnspireerd door de bijbelse Apocalyps en de gruwelijke omstandigheden creëert de vrome katholiek geen werk over hoop of wanhoop, maar over kleuren en harmonieën, en met een unieke ritmische taal die de perceptie van de tijd manipuleert. Die tijdloze muzikale visioenen vangt multimediakunstenares Anouk De Clercq met poëtische videobeelden die verder gaan waar de muziek stopt.
Olivier Messiaen (1908-1992)
Quatuor pour la fin du Temps (1940-1941)
met videowerk van Anouk De Clercq (1971) (2022 - creatieopdracht)
Olivier Messiaen (1908-1992)
Quatuor pour la fin du Temps (1940-1941)
met videowerk van Anouk De Clercq (1971
Het Collectief:
Julien Hervé: klarinet
Wibert Aerts: viool
Martijn Vink: cello
Thomas Dieltjens: piano
Anouk De Clercq: video
Thomas De Brabanter: animatie
Luc Schaltin: licht
Marie Logie: productie voor Auguste Orts
Het Collectief:
Julien Hervé: klarinet
Wibert Aerts: viool
Martijn Vink: cello
Thomas Dieltjens: piano
Anouk
beginuur | 20.00 |
verwacht einduur | 21.30 |
inleiding door Pieter Bergé in de Concertzaal om 20.00 |
Met een nieuwe visuele creatie van Anouk De Clercq
(in opdracht van Concertgebouw Brugge, deSingel & Auguste Orts)