Op maandag 14 juni ’21 stelde het Concertgebouw Brugge het nieuwe culturele seizoen voor. En dat deden we voor het eerst digitaal! De teams Communicatie en Business & Events van het Concertgebouw staken de koppen bij elkaar en kozen voor een hybride seizoenslancering.
Een hybride event is de combinatie van een fysiek en een online evenement. Concertgebouwmedewerkers kregen de mogelijkheid om de voorstelling coronaproof mee te volgen vanuit de sfeervolle Kamermuziekzaal. Voor het publiek werd het nieuwe programma live tot in de huiskamer gebracht.
Productiehuis.eu stond in voor de captatie van de beelden en de livestream naar de website, de Facebookpagina en het YouTube-kanaal. Deze toegankelijke kanalen garanderen de gebruiksvriendelijkheid voor het publiek.
Gastheer Xavier Taveirne fietste samen met het artistieke team en diverse gastsprekers door het nieuwe programma. Het publiek werd verrast met tal van filmpjes, teasers en een muzikaal intermezzo. Via de chat, opgevolgd door de communicatiemedewerkers, kon het publiek vragen stellen aan de sprekers.
De seizoenslancering, die voor het eerst hybride werd gelanceerd haalde op alle kanalen samen maar liefst 1.220 weergaven, naast de Concertgebouwmedewerkers die live aanwezig waren.